اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - هوای تهران دوباره از پاک و سالم و ناسالم گذشت و به مرز هشدار و اضطرار رسید تا سکته های قلبی و مغزی و بیماریهای تنفسی و آلرژیک و سرطان و سقط جنین جان 12 میلیون انسان تهرانی به حال خود رها شده را بگیرد.

جالب آنکه وزارت بهداشت و شورای شهر تهران اعتقاد دارند مدارس در این شرایط باید تعطیل شوند تا هم جان کودکان و نوجوانان شهر حفظ شود و هم با کاهش سی درصدی ترافیک شهری ناشی از این تعطیلی، بقیه مردم هم بتوانند نفسی بکشند اما وزارت آموزش و پرورش به بهانه فصل امتحانات مخالف است. ما که نفهمیدیم درس و مدرسه و امتحان و مدرک تحصیلی بدون جان وسلامت چه فایده ای می تواند داشته باشد. اما حتما مسئولان آموزش و پرورش می فهمند! 

این روزها صحبت از استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس است. بعضی می گویند طرح این مطلب، سیاسی است و برخی می گویند باید بابت حقوق تضییع شده معلمان از وزیر آموزش و پرورش توضیح خواست. خوشبختانه ما از سیاست سر در نمی آوریم اما اگر آقای وزیر تشریف آوردند مجلس لطفا نمایندگان در خاتمه سوالات از ایشان بپرسند : سالها است برف درست و حسابی در تهران نمی بارد تا به خاطر بارش برف مدارس تعطیل شوند. اگر به جای آن تعطیلی های بارش برف، الان در هر سال تحصیلی چند روز برای آلودگی هوا مدارس تهران تعطیل شود تا جان و سلامت دانش آموزان و بقیه شهروندان تهرانی کمتر آسیب ببیند، آسمان به زمین می آید؟ آقای وزیر شما طرف مردم هستید یا طرف آلودگی هوا؟!

حالا که برخی کشورهای قدرتمند با اعمال تحریمهای ناجوانمردانه وضعیت محیط زیست کشور ما را در لبه پرتگاه آلودگی های غیر قابل جبران قرار داده اند و جان چندین میلیون ایرانی را دستمایه سیاستهای خشن خود کرده اند آیا بهتر نیست حداقل خودمان با هم مهربان باشیم و به جان و سلامت ملت مان رحم کنیم؟

تاریخ نگارش : 12 دی 1393

عکس : عصر ایران

مطالب مرتبط :

پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی مدارس ابتدایی/ مخالفت آموزش و پرورش

جلسه اضطرارآلودگی هوا در دقیقه ۹۰ دردی را دوا نمی کند

روز گذشته 382 نفر براثر آلودگی هوای تهران روانه بیمارستان شدند

خبر آلودگی هوای تهران به مطبوعات بین المللی رسید

عکس - آلودگی هوای تهران

عکس - آلودگی هوای تهران در دی ماه 1393


نظرات شما عزیزان:

جهان رشیدی
ساعت21:41---12 دی 1393
سلام دوست عزیز
ازوبلاگ شما بازدید کردم وازمطلب ان استفاده نمودم.
ضمنا شمارا لینک نمودم اگرمایل بودید شما هم افتخاربدهید. متشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 12 دی 1393برچسب:آموزش و پرورش,آلودگی هوا,تهران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.